امروز : چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

تقاضای شمش و سکه طلا در سه‌ماه دوم سال‌جاری میلادی در کشورهای اروپایی با ۱۵ درصد کاهش به ۵/۳۳ تن رسیده است؛ آلمان که مهمترین بخش از بازار طلای اروپا را تشکیل می‌دهد، با کاهش نه درصدی تقاضا روبرو شده است؛ تقاضای طلای آلمان در شش‌ماه نخست ساب ۲۰۱۸ میلادی نیز به پایین‌ترین سطح خود از سال ۲۰۰۸ رسیده است (شورای جهانی طلا)

به گزارش اسکراپ رجیستر، شورای جهانی طلا اعلام کرد: تقاضای شمش و سکه طلا در سه ماه دوم امسال در کشورهای اروپایی با 15 درصد کاهش به 33.5 تن رسیده است.

بر اساس این گزارش آلمان که مهمترین بخش از بازار طلای اروپا را تشکیل می دهد، با کاهش 9 درصدی تقاضا روبرو شده است. تقاضای طلای آلمان در شش ماه نخست 2018 میلادی نیز به پایین ترین سطح خود از سال 2008 رسیده است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، افزایش قیمت طلا بر مبنای یورو تاثیر زیادی بر کاهش تقاضا داشته است. از سوی دیگر کاهش نگرانی ها درباره انتخابات ایتالیا و افزایش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا نیز عامل مهمی در کاهش تقاضای طلا بوده است.

پیش بینی می شود تقاضای طلا در بازارهای اروپایی طی ماه های آینده تحت تاثیر سیاست های پولی و نرخ بهره بانک مرکزی اروپا قرار خواهد داشت.

اوضاع سیاسی در منطقه یورو به خصوص وضعیت ایتالیا و یونان نیز می تواند تاثیر مهمی بر تقاضای شمش و سکه طلا داشته باشد.

کد خبر: 99048 تاریخ: 97/05/26 منبع: طلا